این روزها برنا‌مه‌هایی مثل اینستاگرام با توجه به تعداد مخاطبان‌شان، به فضای مناسبی برای فروش و ساختن برند شخصی تبدیل شده‌اند. از طرفی تعداد صفحات کاری و فروش روز به روز بیشتر می‌شود و در این بین تبلیغات و تبلیغ نویسی کمک بزرگی به رشد صفحه‌ی ما و فروش بیشتر خواهد کرد. به همین دلیل تصمیم گرفتم در این پست از تبلیغ نویسی در فضای ایستاگرام بنویسم.

 

تبلیغ نویسی در اینستاگرام با چه اهدافی صورت می‌گیرد؟

تبلیغ نویسی در اینستاگرام با دو هدف «افزایش تعداد دنبال کننده» و «فروش به صورت مستقیم» انجام می‌شود.

برای رسیدن به این دو هدف ما از امکاناتی همچون استوری، پست، کپشن ،عکس‌های اسلایدی و ویدئوهای کوتاه بهره می‌بریم.

برای جذب دنبال کننده چه ترفندهایی باید بکار ببریم؟

برای رسیدن به هدف اول و جذب دنبال کننده در اینستاگرام از طریق تبلیغ نویسی،چند تکنیک بسیار مؤثر وجود دارد.

۱٫قصه‌گویی:

در این نوع تکنیک محتوای تبلیغ را به شکل داستان درمی‌آوریم. داستان ما باید آنقدر جذاب باشد که بتواند مخاطب را تا پایان تبلیغ نگه دارد. برخلاف نوشتن داستان در صفحه محصول که باید داستان حقیقی باشد، برای تبلیغ در اینستاگرام می‌توانیم از داستان تخیلی استفاده کنیم.
درباره‌ی قصه‌گویی در لینک‌های زیر بیشتر بخوانید:
داستان سرایی به سبک کیندراهال| ۴ نوع داستانی که هر کسب‌وکاری باید بگوید
قصه‌ی «چرا اینجا هستم؟»
قصه‌های ارزش زیسته، ارزش گفتن دارند
قصه‌های آموزشی
سه ویژگی قصه‌های برنده

۲٫آموزش:

این روش در فضای اینستاگرام خیلی زیاد به چشم می‌خورد. مثلاً در تبلیغ صفحه‌ای یک مدل از آموزش بستن روسری را آموزش می‌دهیم و برای یاد گرفتن مدل‌های دیگر مخاطب را به پیج مورد نظر دعوت می‌کنیم.

۳٫استفاده از فرمول‌های تبلیغ نویسی:

یکی از فرمول‌های تبلیغ نویسی که برای جذب دنبال کننده کارآمد است، فرمول BAB است. در این فرمول

ابتدا شرایط فعلی مخاطب را شرح می‌دهیم

سپس از شرایط بعد از حل شدنش می‌گویم و

بعد پل ارتباط بین شرایط فعلی و شرایط ایده‌آلش را که همان صفحه‌ای است که قرار است دنبال شود، معرفی می‌کنیم.

فرمول‌های زیر نیز می‌توانند کمک کننده باشند:
فرمول PAPA
رد پای پاستور در تبلیغ نویسی
یک تبلیغ خوب از چه مدلی تبعیت می‌کند؟

این روش‌ها برای صفحاتی که به طور مستقیم اقدام به فروش نمی‌کنند،مناسب است.

 

برای فروش مستقیم در اینستاگرام از چه شیوه‌هایی باید استفاده کنیم؟

۱٫عکس یا فیلم:

در این قسمت از کار، عکاسی و شیوه‌ی عکاسی یا فیلم‌برداری بسیار مهم است. هر چه تیزر ساخته شده خلاقانه‌تر باشد، مخاطب بیشتر جذب پست خواهد شد.

بهتر است تا جایی که می‌توانیم تصمیم‌گیری را برای مخاطب راحت کنیم. مثلاً برای یک فروشگاه لباس، ست کردن لباس‌ها می‌تواند به مخاطب در تصمیم‌گیری کمک کند. راحت‌تر کردن تصمیم‌گیری برای مخاطب علتی برای تمایز است و باعث می‌شود انتخاب مخاطب برای خرید برند یا فروشگاه ما باشد.

یکی دیگر از روش‌های کاربردی در قسمت عکس و فیلم، نشان دادن نسخه‌ی بهتر از مخاطب است. به همین دلیل کسب و کارهای اینترنتی زیادی از مدل‌ها استفاده می‌کنند. وقتی مخاطب مدل جذاب را می‌بیند، انگار که در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی بهتر خودش است. او تصور می‌کند که با محصول ما به فرد بهتری تبدیل می‌شود.

۲٫استفاده از عکس‌های قبل و بعد:

خرید فرآیندی است که در آن یک فرد ناراضی به یک راضی تبدیل می‌شود. در واقع مخاطبان می‌خواهند با خرید محصول ما به نسخه‌ی بهتر و شادتر با مشکلات کمتری تبدیل شوند. وقتی عکس‌های قبل و بعد و آدم‌های راضی را می‌بینند، برایشان اطمینان حاصل می‌شود که می‌توانند به ما اعتماد کنند.

۳٫استفاده از نظرات افراد راضی:

در تبلیغات روی رفتار گله‌وار انسان‌ها حساب ویژه‌ای باز می‌کنند! وقتی یک نفر از خریدش راضی باشد، بقیه نیز به سمت خرید محصول کشیده می‌شوند. نظرات افراد راضی نقش بسیار مهمی در تصمیم گیری ایفا می‌کند.

نکات تکمیلی برای تبلیغ در اینستاگرام:

۱٫

تعداد استوری یا اسلاید پست بسیار مهم است. مخاطب اینستاگرام بسیار بی حوصله‌تر از آن است که ده تا اسلاید یا استوری را دنبال کند.

۲٫

تبلیغ در اینستاگرام بدون تیترها و عناوین جذاب محکوم به شکست است.

پست‌های زیر در رابطه با عنوان نویسی به شما در نوشتن یک عنوان خوب کمک می‌کنند:
۷ روش برای نوشتن تیترهای جذاب
چگونه در پنج ثانیه مخاطب را جذب کنیم؟

۳٫

یک تبلیغ ایستاگرامی حتماً باید دعوت به اقدام داشته باشد. بدون دعوت به اقدام تمام زحماتی که برای طراحی یک پست تبلیغاتی کشیده شده، به هدر می‌رود.

۴٫

نوشتن کپشن‌های طولانی بدون فاصله، مخاطب اینستاگرامی را می‌تراسند. بهتر است توضیحات اضافی برای صفحه محصول یا بخش‌های دیگر بماند.

۵٫

در کپشن نویسی می‌توان با یک وعده‌ی شگفت انگیز مثل یک تخفیف ویژه مخاطب را جذب کرد.

۶٫

استفاده از زبان عامیانه برای کپشن نویسی مناسب‌تر است.

۷٫

در آخر لازم است به این نکته توجه کنیم که مخاطب اینستاگرامی به هدف سرگرم شدن وارد فضای اینستاگرام می‌شود.پس تبلیغ نویسی و ساختن تیزر در اینستاگرام باید به شکلی خلاقانه و سرگرم کننده انجام شود.