سلام
حالت چطور است؟ تعداد نامههایی که با هم رد و بدل کردیم از دستم در رفته است اما چیزهایی که در این نامهها با هم رد و بدل کردیم در خاطرم ثبت شده و همیشه خواهد ماند.
امروز میخواهم از یکی دیگر از روشهای چسباندن مخاطب به تبلیغ را که از سایت رایتینا آموختم، رونمایی کنم.
این روش فرمولی است به نام PAPA.
این فرمول مخفف چهار کلمهی زیر است:
Problem(مشکل)
Advantages(مزایا)
Proof(اثبات یا تأیید)
Action(اقدام و عمل)
در این روش ابتدا مسئله و مشکلی که مخاطب درگیرش است مطرح میکنیم.( مثلاً درد زانو در افراد مسن)
بعد راه حل خودمان را برای حل مشکل خاص ارائه میدهیم(ماساژ مداوم با استفاده از یک دستگاه)
در مرحلهی سوم حرفمان را با استفاده از اعداد و ارقام معتبر به اثبات میرسانیم(هفتصد و چهل نفر با استفاده از این نوع ماساژ از زانو درد خلاص شدند)
و در مرحلهی آخر مخاطب را تشویق میکنیم کاری را که ما میخواهیم انجام دهد.(ویدیویی که برایش آماده کردیم، ببیند.)
حتماً باید یک CTA( دعوت مخاطب برای انجام یک کار) خاص برای مخاطب مشخص کنیم تا به اقدامی هر چند دست بزند.
فکر میکنم حتماً نمونههای خیلی زیادی از این فرمول در ذهنت آمده است. این تنها فرمولی نیست که در دنیای تبلیغات وجود دارد و من از فرمولهای دیگر هم برایت خواهم نوشت.
قبل از خداحافظی قرار رد و بدل کردن کلمات قصار که یادت هست؟ چند تا کلمه قصار برایت مینویسم.
هیچ چیز دائمی و همیشگی نیست به جز تغییر.
هراکلینوس
اگر گم نشویم هرگز راه جدیدی پیدا نمیکنیم.
جان لیتلوود
ما محکومیم به غافلگیر شدن توسط آینده.
محمد قائد
آیندهات پر از غافلگیریهای خوب
ارادتمندت
مهدیس
2 پاسخ