سلام بر دوستی که می‌خواهد یک کپی رایتر حرفه‌ای شود. در این نامه می‌خواهم برایت از دعوت به اقدام کردن بگویم. به تخیلت بسیار احتیاج دارم تا این موضوع را با هم جا بیندازیم.

فرض کن یکی از دوستانت می‌خواهد تو را قانع کند که به خانه‌شان بروی. برایت از تمام وسایل منحصر فردی که دارد می‌گوید. نقشه‌ی خانه‌شان را نشانت می‌دهد که شبیه مدرسه‌های فیلم هری پاتر است. از بازی‌های کامپیوتری و کتابخانه‌اش می‌گوید. بعد از اینکه حسابی دلت هوس رفتن به خانه‌شان را کرد، حتی بدون خداحافظی می‌رود!

تبلیغی که در انتهایش اقدام به دعوت نباشد،دقیقاً شکل همین ماجراست. ما از مزیت‌های پیجی در اینستاگرام می‌گوییم. مخاطبان قانع می‌شود که آن پیج دقیقاً همان کفش‌هایی را دارد که او می‌خواهد. حالا اگر در انتهای تبلیغ آدرس پیج را ندهیم، جز سردرگمی چه چیز دیگری برای مخاطب داشته‌ایم؟

این مرحله چرخه‌ی تبلیغ را می‌بندد. اگر نباشد تبلیغ ما به هیچ وجه کامل نیست.

Call to Action یا همان دعوت به اقدام فقط در تبلیغات کاربرد ندارد. یک سایت معتبر نیز باید از این ویژگی بهره‌مند باشد. سایت‌های حرفه‌ای از مخاطب می‌خواهند که با گذاشتن ایمیل‌شان، مشترک سایت شوند یا شماره‌شان را برای دریافت تخفیفات ویژه بگذارند. تمام این اقدامات در مسیر بازاریابی و رشد یک سایت یا برند مؤثر است.

در پایان این نامه من هم از تو می‌خواهم اقدامی انجام دهی و پاسخ این نامه را هر چه سریع‌تر برایم ارسال کنی. شماره و آدرس هم در پشت پاکت نامه برایت بنویسم.

زندگیت پر از اقدامات مؤثر

دوستدارت

مهدیس

2 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

56 − 53 =