در این پست قرار است از سیر تا پیاز طراحی یک صفحه محصول بنویسم.

تعریف روشنی از صفحه محصول:

صفحه محصول یا صفحه فروش(sale page) همانطور که از اسمش پیداست صفحه‌ای در سایت است که عمل فروش محصول در آن‌جا صورت می‌گیرد. وظیفه‌ای این صفحه تبدیل مخاطب به مشتری نهایی است.

وظایف یک صفحه محصول:

وقتی مخاطبی وارد صفحه محصول شما می‌شود، ممکن است پر از شک و دودلی باشد. این مخاطب هنوز نمی‌داند شما را انتخاب کند یا به سایت دیگری اعتماد کند. یک صفحه محصول خوب باید بتواند این شک و دودلی‌ها را از بین ببرد. علاوه بر این صفحه محصول باید به مخاطب در تصمیم‌گیری کمک کند.ما با طراحی یک صفحه محصول کارآمد،کار سخت تصمیم‌گیری را برای مخاطب ساده‌تر می‌کنیم.

اقدامات لازم برای نوشتن یک صفحه محصول پرفروش:

 

۱٫شناخت مخاطب:

اگر صفحات محصول پرفروش را ببینید، متوجه شناخت درست مخاطب و مشخص بودن جامعه هدف در آنها می‌شوید. در واقع بهترین صفحات محصول آنهایی هستند که در به سؤالاتی نظیر«محصول برای چه کسی است؟»پاسخی صریح و روشن داده‌اند.این صفحات خیلی سریع مخاطب خاص خود را پیدا کرده و او را تبدیل به مشتری می‌کنند.

۲٫نوشتن تیترهای کنجکاو کننده:

وقتی از پس مرحله‌ی اول خوب برآمده باشید، نوشتن این قسمت راحت‌تر است. نوشتن عنوان کلیدی‌ترین قسمت مقاله شماست. اگر در تیتر شکست بخورید،کارتان برای جلب متوجه مخاطب بسیار سخت خواهد بود.می‌توانید برای نوشتن عنوان ترغیب کننده از فرمول‌های آماده‌ی تیتر نویسی استفاده کنید.در یک صفحه محصول باید علاوه بر تیتر اصلی چند تیتر کنجکاو کننده وجود داشته باشد.

۷ روش برای نوشتن تیترهای جذاب

 

۳٫استفاده از فرمول‌های آماده تبلیغ نویسی:

برای طراحی و نوشتن صفحه محصول فرمول‌های زیادی نوشته شده‌اند. دو مورد از کارآمدترین این فرمول‌ها،فرمول PASTOR و فرمول AIDA است. در مورد هر کدام از این فرمول‌ها قبلاً مفصل نوشته‌ام:

رد پای پاستور در تبلیغ نویسی

یک تبلیغ خوب از چه مدلی تبعیت می‌کند؟

علاوه بر این دو فرمول،فرمول‌های دیگری هم وجود دارند:

فرمول PAPA 

نکات تکمیلی:

۱٫در صفحه محصول حتماً از نظر مخاطبان دیگر استفاده کنید.

۲٫خودتان را در موقعیت خواننده قرار دهید و مشکلات او را خوب بشناسید.

۳٫از داستان سرایی در صفحه محصول غافل نشوید. داستان‌ها ذهن مخاطب را برای مواجه شدن با محصول آماده‌تر می‌کنند.

درباره‌ی داستان‌سرایی:

داستان سرایی به سبک کیندراهال| ۴ نوع داستانی که هر کسب‌وکاری باید بگوید

شانس ماندگاری با داستان هشتاد درصد بیشتر است

چگونه راب واکر مجسمه نود و نه سنتی را به قیمت شصت و نه دلار فروخت؟|معجزه‌ی داستان‌سرایی

۴٫حتماً برای مخاطب تضمینی قرار دهید تا ترس او از خرید محصول از بین برود.

۵٫پاداش دادن می‌تواند در فروش محصول بسیار مؤثر باشد. مثلاً اگر مشتری یک محصول را از ما خریداری کرد،می‌تواند محصول دوم را رایگان استفاده کند.

۶٫از نوشتن پاراگراف‌های طولانی پرهیز کنید. پاراگراف‌های طولانی بدون اندکی فاصله بین خطوط،چشم مخاطب را خسته کرده و باعث می‌شوند او تا انتهای کار با ما نماند.

۷٫حتماً از عکس‌ها و ویدئوها استفاده کنید.

۸٫در انتها صفحه محصول باید یک پیشنهاد صریح و مشخص به مشتری بدهید. اگر قرار است از شما محصولی را خریداری کند، لینک فروش محصول یا شماره تماس را برایش قرار دهید. گاهی اشتباه در همین مورد و پیچیده و مشخص بودن فرآیند خرید، مشتری را پشیمان می‌کند.

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

+ 24 = 33