عنوان، مهم‌ترین و تعیین کننده‌ترین عامل یک تبلیغ است. تلگرافی است که خواننده با مشاهده‌ی آن مصمم به خواندن متن می‌شود. به طور متوسط تعداد افرادی که عنوان را می‌خوانند پنج برابر خوانندگان متن است. زمانی که عنوان خود را می‌نویسید،در واقع هشتاد سنت از یک دلار خود را خرج کرده‌اید و اگر در استفاده از عنوان تبلیغ خود،موفق به فروش کالا نشده‌اید هشتاد درصد پول مشتری خود را به هدر داده‌اید.

دیوید اگیلوی (پدر علم تبلیغات)

از آنجایی که عناوین نقش به‌سزایی در خوانده شدن محتوا دارند،تصمیم گرفتم در این پست هفت روش مؤثر برای تیتر نویسی بنویسم.

۱٫بکار بردن اعداد و اطلاعات:

تحقیقات اخیر نشان داده ذهن ما علاقه‌ی خیلی زیادی به اعداد و اطلاعات آماری دارد. استفاده از اعداد تأثیر گذاری تیتر را چندین برابر می‌کند.

مثال:

۷ روش برای افزایش اعتماد به نفس

۳ راه برای کسب درآمد بالای ۱۰ میلیون

*اگر اعداد را به را به صورت عددی استفاده کنیم،توجه بیشتری را به خود جلب می‌کند.

۲٫اضافه کردن احساس یا بکار بردن کلمات احساسی در تیتر:

احساسات نقش زیادی در جلب توجه افراد بازی می‌کنند. در این روش تیتر نویسی باید از کلماتی استفاده کنیم که قدرتمند هستند یا بار احساسی دارند.

کلمات قدرتمند کلماتی نظیر شگفت‌انگیز،شگفت‌آور،قدرتمند،بی‌نظیر،ساده،رؤیا و… هستند.

مثال:

کارهای شگفت‌انگیز برای ارتقا رزومه کاری

مثل خانم‌های قدرتمند رفتار کن

۳٫دادن وعده به افراد:

وقتی به کسی وعده‌ای می‌دهید،ناخودآگاه او را به درون متن می‌کشانید.شرط استفاده از این نوع تیترها محقق شدن وعده است. اگر وعده‌ی تیتر در درون متن محقق نشود،اعتماد مخاطب از بین می‌رود.

مثال:

با یاد گرفتن این نکات در تبلیغ نویسی درآمدت رو سه برابر می‌‌شه

با این روش در پنج ماه یه کتاب چاپ کن

۴٫استفاده از کلمات منفی:

کلمات منفی ناخودآگاه حس ترس را به مخاطب القا می‌کنند. همین حس ترس باعث می‌شود او به درون محتوا کشیده شود.

مثال:

انجام این کار برای شکست خوردن در تولید محتوا لازمه

غذاهایی که بیماران دیابتی باید از خوردنش اجتناب کنند

۵٫نشان دادن فوریت در تیتر:

ایجاد حس فوریت هم باعث ایجاد حس ترس و هم حس شکست می‌شود. مخاطب احساس می‌کند اگر از طرح ما استفاده نکند،شکست خواهد خورد.

این ایجاد فوریت می‌تواند به اشکال متفاوتی نشان داده شود. مثلاً گاهی در زمان یا گاهی در میزان تخفیف محدودیت ایجاد می‌کنیم. همین محدود حس فوریت را در خواننده به وجود می‌آورد. گاهی نیز از کلماتی مثل«فوری،بشتابید یا همین امروز و…»برای ایجاد این حس استفاده می‌کنیم.

مثال:

تخفیف پنجاه درصدی فقط برای ده نفر اول

فقط بیست و چهار ساعت برای دریافت سه کتاب رایگان فرصت داری

۶٫طرح سؤال در تیتر:

سؤال‌ها حس کنجکاوی مخاطب را تحریک می‌کنند.اگر در حین طرح سؤال،به پرسونای مخاطب و شناختی که از او داریم توجه کنیم،می‌توانم با اشاره به یکی از مشکلاتش،توجه او را جلب کنیم.

مثال:

آیا تو هم بعد از خوندن کتابا محتواشون رو فراموش می‌کنی؟

چطوری میشه برای کنکور به بهترین شکل ممکن برنامه ریخت؟

۷٫استفاده از قالب‌های آماده تیتر نویسی:

قالب‌های آماده‌ای در تیر نویسی وجود دارند که فقط کافیست آن قالب‌ها را با محتوای خودتان هماهنگ کنید.

چند نمونه:

۱٫چطور زمان X کار Z را انجام دهیم

چطور در پنج ماه یگ گرافیست ماهر شویم

۲٫مثل X (نام یک فرد مشهور)کار Y را انجام بده

مثل بالزاک رمان بنویس

من سعی دارم با جمع کردن تیترهای آماده این قسمت را کامل کنم.

8 پاسخ

  1. فکر میکنم تیتر خوب ترس مخاطب رو از خوندن مطلب کم میکنه، من ترجیح میدم بدونم متن قراره چه چیزی ارائه بده و بعد بخونمش و کمی از غافلگیری به وسیله‌ی تیتر کم بشه، ممکنه یک متن خوب به واسطه‌ی یک تیتر بد اصلا خونده نشه.

    ممنونم بابت این مطلب خیلی راهگشا بود و کاربردی

  2. درباره اعداد کاملا حق با تو هست مهدیس جان چون من به خاطر همین تیتر و نکته‌ای که رعایت کردی روی آن کلیک کردم:)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

45 − 37 =