شما هم تا آخر ویدئو را دیدید؟ احتمال اینکه کسی تا ته این ویدئو را نبیند، بسیار کم است. میگویید چرا؟ من به شما میگویم.
تمام عناصر یک داستان بینظیر در این تبلیغ دیده میشود:
- شخصیت: شخصیتهای ملموس و روشنی داریم که سبب میشوند با داستان همراه شویم.
- جزئیات: از همان ابتدا یا جزئیات خاصیی مثل بارش باران و صدای رعد و برق فضا برای ما ساخته میشود.
- احساسات: این قسمت مهمترین عامل برای دنبال کردن این تبلیغ و داستان است. از اول برای خواننده با به تصویر کشیدن فضایی وهم آلود و تاریک، احساس ترس ساخته میشود. کمی بعد حس کنجکاوی خواننده تحریک میشود. «زن از چه چیزی ترسیده؟» تلفنی که تماس نمیگیرد، ترس خواننده و کنجکاوی او را بیشتر تحریک میکند. تمامی این احساسات در کنار هم، بیننده را تا پایان تبلیغ نگه میدارد.
- لحظهی خاص: لحظهی اوج یا لحظهی خاص داستان آن جایی است که ما با اتفاقی غیر منتظره روبرو میشویم. زن ناگهان میترسد. این لحظه ببینده را میخکوب تبلیغ میکند. او میخواهد بداند پایان این قصه به کجا خواهد رسید.
نگاهی به ساختار کلی این تبلیغ بیندازیم. در ابتدا تبلیغ با استفاده از یک داستان و شخصیت و فضا سازی توجه مخاطب را جلب میکند. در مرحلهی بعد او را با استفاده از ترسیدن زن به دنبال کردن تبلیغ علاقهمن میکند. سپس خواستهای در وجود مخاطب به وجود میآورد. مخاطبی که احساس ترس و خطر میکند، میخواهد زندگیاش را در مقابل خطرات احتمالی حفظ کند. بقا و نجات از موقعیت خطرناک خواستهی نخاطب است. در مرحلهی آخر وقتی احساسات مخاطب درگیر شد و خواستهای در درونش به وجود آمد، تبلیغ به او اقدامی را پیشنهاد میدهد.