دورود فراوان

دوست عزیزم من در نامه‌ی قبل از ضرورت تصاویر در تبلیغات حرف زدم و قرارمان بر این شد که این نامه در رابطه با چگونگی این تصاویر باشد.

همراه همیشگی منبع من برای این نامه کتاب «اعترافات یک تبلیغاتچی» و صحبت‌های اگیلوی بزرگ است.

در این کتاب اگیلوی می‌گوید که در تبلیغات عکس برای جذب مخاطب است؛ پس تصویر باید این سؤال را در ذهن مخاطب ایجاد کنند که«معنای این عکس چیست؟»تا به دنبال این کنجکاوی ترغیب به خواندن متن شوند.

بعد از «عکس‌های بعد و قبل»سخن به میان می‌آورد. مطمئنم تو هم آگهی‌های زیادی دیده‌ای که با عکس‌های قبل و بعد از استفاده‌ی محصول از مزایای محصول حرف می‌زنند. مثلاً دکترهای جراح بینی گرفتن این عکس‌ها خوراکشان است.

سخن بعدی در این رابطه،ضرورت شناخت مخاطب و محصول است.تا زمانی‌که مخاطبت را خوب نشناسی نمی‌توانی عکس مناسبی برای پوستر تبلیغاتی‌ات بیابی. مثلاً چیزی که بیشتر مادرها را جذب می‌کند عکس کودک است یا اینکه نویسندگان جذب کتاب می‌شوند.(در این رابطه مفصل در نامه‌های قبل حرف‌ زدیم.)

اگیلوی پیشنهاد می‌کند که عکس خیلی شلوغ نباشد و از نمای خیلی نزدیک چهره‌ها هم استفاده نکنیم.

همانطور که می‌بینی تصویر تبلیغاتی یک تصویر معمولی نیست.

نکات تکمیلی اگیلوی از این قرار است که:

بین تیتر و متن آگهی کمی فاصله ایجاد کنید.

کلمه‌ی اول پاراگراف اول متن را با خط درشت بنویسید.این کار سیزده درصد خواندن متنتان را بیشتر می‌کند.

به هیچ وجه تیتر اصلی را بالای متن چاپ نکنید. این کار نوزده درصد مخاطبان شما را کم می‌کند.

این هم از قولی که داده بودم.بسیار ممنونم که تا اینجا من را همراهی کردی.

دوستت

مهدیس

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

32 − = 28