سلام و دورود فراوان
دوباره یک نامه برای دوست عزیزی که میخواهی کپی رایتر شوی. نامهی امروزم تصویری است! یعنی دربارهی بکار بردن تصویر و عنوان کنار هم است.
قطعاً تبلیغات زیادی دیدهای که فقط محدود به یک عنوان نمیشوند. بعضی از آنها پوسترهای تماماً تصویری هستند و بعضی در کنار عنوان تصویر دارند.
آلاستیر کرومپتون در این باره میگوید:
یک عنوان خوب همواره باید در کنار یک تصویر مناسب ارائه شود.هر عنوان شایستهای باید به صورت یک پوستر ارائه شود. خواننده نباید ناگریز از خواندن متنهای کوچک شود تا متن را دریابد.
در کتاب ادبیات تبلیغ نیز نویسنده بیان میکند که:
اگر برای فروش خود به کلمات تکیه کنید فقط از نیمی از ابزارهای در دسترس خود استفاده کردهاید. در هر زمان که افراد حرفهای به مفهوم اشاره میکنند معنی آن استفاده از یک عنوان به علاوهی یک تصویر است.
با شنیدن این حرفها از زبان بزرگان حوزهی تبلیغات میتوان نتیجه گرفت که اگر بخواهیم یک تبلیغ حرفهای بنویسیم باید به تصویری هم در کنار متن فکر کنیم.
در اینجا سؤال پیش میآید آیا این تصویر ویژگی خاصی باید داشته باشد؟ قطعاً بله.انتخاب یک تصویر مناسب برای یک آگهی بسیار مهم است. چون در اینجا تصویر نه برای سرگرمی بلکه برای جذب مخاطب و کنجکاو کردن اوست.
اگر میخواهی دربارهی ویژگیهای تصویر مناسب بدانی منتظر نامهی بعدیام باش.
و در آخر قرار همیشگیمان یک جمله قصار فوقالعاده از اکبر سردوزامی:
روزها برین حمالی کنین مثل کافکا، شبها شاهکار خلق کنید بهتر از کافکا.
در این جمله قصار زندگی کافکا نهفته است که حتماً سر فرصت برایت خواهم گفت.
زندگیت پر از خلق شاهکار
دوست همیشگیات
مهدیس