سلام بر دوست همیشه همراهم

امیدوار سر کیف باشی و نامه‌های دیگر به تو فرصت پیشرفت داده باشند.

بحث امروز من در رابطه با کلمات است.همانگونه که شاید خودت هم بدانی داشتن دایره‌ی واژگان بالا برای یک کپی رایتر از الزامات است.

از طرفی خلاقیت و استفاده درست از این کلمات راه را هموارتر کرده و باعث جذب بیشتر مخاطبان می‌گردد.

در تحقیقی دانشمندان واکنش مغز افراد به کلمات را بررسی کردند.آنها متوجه شدند که هیپوکامپ در مغز رخداد بعدی را پیش بینی می‌کند. وقتی که یک اتفاق غیر منتظره پیش می‌آید، فعالیت این قسمت بالا می‌رود.

حالا با بالا رفتن فعالیت این قسمت چه اتفاقی رخ می‌دهد؟توجه و تمرکز افراد بیشتر می‌شود.

مثلاً اگر بجای خانه‌ی زشت بگوییم خانه‌ی بدگل(!)توجه مغز بیشتر جلب می‌شود.

استفاده از کلمات همیشگی و نخ‌نما تبلیغ ما را ساده و غیر خلاقانه جلوه می کند.

کلمات همیشگی برای ذهن پیش بینی شدنی هستند و باعث هیچ جلب توجهی نمی‌شوند.

این هم از بحث امروز

برویم سراغ یک جمله کوتاه:

آرامش نخستین و واپسین باور من است.

گاندی

روزهایت پر از آرامش و آسمانی(به جای آفتابی:)

دوستدارت

مهدیس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

− 1 = 2