سلام

امیدوارم حالت خوب باشد و در این مدتی که من از نامه نوشتن برایت غافل بوده‌ام تو از یادگیری غافل نشده باشی.

امروز می‌خواهیم با هم وارد یک آسانسور شویم. ویژگی این آسانسور این است که در آن مدیر یک مجموعه بزرگ همراه با ماست. ما فقط چند ثانیه فرصت داریم تا او را متقاعد سازیم از محصولات ما خرید کند.

در این چند ثانیه آیا فرصت این هست که مقدمه چینی کنیم؟ قطعاً نه. اگر قرار است او متقاعد شود با ما همراهی کند فقط باید چیزهایی بگویم که کارساز باشد. مثل جواب این سؤال که محصول ما به چه درد او می‌خورد.

روش ارائه‌ی آسانسوری شیوه‌ی خوبی برای میزان تأثیرگذاری یک متن تبلیغاتی است. بهتر است هر عنوان یا متنی که نوشتیم از خودمان بپرسیم اگر مجبور باشم پیامم را در یک آسانسور که از طبقه‌ی یک به طبقه‌ی پنج می‌رود برسانم آیا این متن جواب می‌دهند؟ ایا می‌تواند او را متقاعد کند؟ آیا زمانی‌که به طبقه‌ی پنجم رسیدیم قرداد با مشتری بسته شده است؟ اگر جوابمان به این سؤالات بله که بله ما موفق شدیم. اما اگر خیر بود باید ببینیم چه جملات و کلمات اضافه‌ای وجود دارد که باید حذف شوند.

در کپی رایتینگ تک تک کلمات بار دارند و مهم هستند. پس باید خیلی مراقب باشیم که از چه کلماتی استفاده می‌کنیم.

ارائه‌ی آسانسوری مطلبی نیست که به همین راحتی در یک نامه خلاصه‌اش کنم. این نامه مقدمه‌ای بود برای شروع این بحث.

یک لحظه صبر کن لطفاً بخش جملات کوتاه مانده است.

در این نامه برایت چند جمله کوتاه از گردانت کاردون آورده‌ام.

شاید برای آنچه اتفاق می‌افتد حرفی نداشته باشم، اما درباره‌ی نحوه‌ی پاسخ آن همیشه گزینه‌ای را دارم.
گرانت کاردون

 

به هر جایی که می‌خواهید در زندگی برسید، باید نگاه‌تان این باشد که هر آنچه در دنیایتان رخ می‌دهد، خوب، بد یا هیچ چیزی است که خودتان مسبب آن بوده‌اید.
گرانت کاردون

 

کسب موفقیت یا شکست نتیجه‌ی مستقیم هر آن چیزی است که خودتان انجام می‌دهید و به آن فکر می‌کنید.
گرانت کاردون

و یک جمله از مونتنی پدر جستار نویسی:

کسی که از رنج آینده می‌ترسد هم اینک از ترس خود در رنج است.

لحظات بدون ترس از آینده

دوست خوبت

مهدیس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

+ 19 = 27