تا به حال این اتفاق برایتان پیش آمده که با خواندن پاراگراف اول یک مقاله،از خواندنش منصرف شوید؟
گورستان مقالات پر از نوشته‌هایی است که بخاطر صرفاً پاراگراف ابتدایی نادیده گرفته شدند.
حال چه کنیم که مقالات ما به سرنوشت آنها دچار نشود؟برای جلوگیری از این اتفاق شوم پنج راه وجود دارد.
۱.استفاده از اشخاص:
استفاده از نقل‌قول‌ها،حکایات یا ضرب‌المثل در نجات مقاله‌ی ما نقش اساسی دارد.همچنین می‌توانید از شخص شخیص خودتان استفاده کنید و با نقل داستان زندگی‌تان از غرق شدن مقاله جلوگیری کنید.(داستان یا ضرب‌المثل باید ربطی به موضوع مقاله داشته باشد)

۲.تعریف یک اصطلاح:
در ابتدای مقاله می‌توانید یک اصطلاح چندگانه را توضیح دهید.این کار خواننده را کنجاو می‌کند.او می‌خواهد بفهمد چه چیز دیگری در مورد این اصطلاح در جیبتان دارید که به او بگویید.می‌توانید با روش‌های خلاقانه تعریفی از یک اصطلاح ارائه کنید.

۳.بیان آمار:
طبق تحقیقات انجام شده ذهن ما علاقه‌ی فراوانی به ارقام دارد.دادن آماری از یک موضوع مخصوصاً اگر دقیق باشد*،علاقه‌ی خواننده را برمی‌انگیزد.
*منظور از دقیق بودن این است که اگر مثلاً ۱۷۵۳نفر در آزمایش هوش بودند،همین رقم را بنویسم و از گرد کردن آن امتناع کنیم.

۴.آفرینش تصویر ذهنی:
در پاراگراف ابتدایی از کلماتی استفاده کنید که برای خواننده تصویر می‌سازد.تجسم خواننده‌تان را در دست بگیرد.این کار کمک می‌کند او تا انتهای مقاله همراه شما بماند.

۵.استفاده از قیاس‌ها و استعاره‌ها:
در پاراگراف اول موضوع مقاله را به چیزی تشبیه کنید.مثلاً تشبیه وقت به طلا.این کار نظر خواننده را جلب می‌کند.او می‌خواهد متوجه شود چرا شما از این تشبیه استفاده کردید.

نقل از آنامانجکا،مقاله نویسeHow

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

59 − = 56