کتاب نقطه ته خط:

یکی از تفریحات مهیج و پرخرج زندگی من این است که بدون لیست به کتابفروشی بروم!

اگر از قبل کتابی مدنظرم نباشد در بین کتابها می‌چرخم و هر کتابی که به نظرم مناسب بیاید می‌خرم.

هفته‌ی قبل که در حال تفریح در تفرجگاهم(کتابفروشی)بودم به کتاب از مهرداد صدقی به نام نقطه ته خط برخوردم. کلمات قرمز روی کتاب نظرم را جلب کرد: مجموعه‌ی طنز.

من طنزخوان حرفه‌ای نیستم اما از خواندن این کتاب خیلی لذت بردم. مهرداد صدقی مهارت خاصی در بازی با کلمات دارد. نگاه او به جامعه یک نگاه سطحی نیست. با مواردی مثل آلودگی هوا خیلی جدی شوخی می‌کند و تصمیمات مسئولان را زیر سؤال می‌برد. همچنین او در این کتاب که مجموعه‌ای از یادداشت‌ها و داستان‌های کوتاه است به ساده‌ترین و پیش پا افتاده‌ترین مسائل نگاه تازه و ویژه‌ای بخشیده است.

قلم او نشان می‌دهد که چقدر باسواد و اهل مطالعه است. بسیاری از قسمت‌های کتاب در مجلات معتبر چاپ شده و جایزه گرفته‌اند.

نمایشنامه‌ی مکالمه‌هایم با سگ وحشی همسایه:

این نمایشنامه اثر کلم مارتینی داستان مردی است که با سگ همسایه‌اش هم کلام می‌شود! او می‌خواهد از طریق سگ محبوب همسایه روی همسایه‌اش تأثیر بگذارد.

رابرت شخصیت اصلی کتاب مجسمه‌ای که همسایه‌اش روی پله‌ها گذاشته نژاد پرستانه می‌داند و از او می‌خواهد مجسمه را بردارد وقتی همسایه قبول نمی‌کند از راه‌های مختلف وارد می‌شود تا حرفش را به کرسی بنشاند.

در این نمایشنامه نویسنده به نژادپرستی و اختلافات بین افراد نگاهی متفاوت دارد. شخصیت‌ها با دقت بررسی و پرداخته شده‌اند. تخیل موجود در این نمایشنامه نقطه‌ی متفاوت آن با دیگر نمایشنامه‌ها است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

− 3 = 4