برادر جلال امین بعد از شش سال از آلمان برمی‌گردد. از آنجایی که می‌داند برادرش علاقه‌ی زیادی به ماشین دارد،برای او از آلمان یک بنز سبز رنگ می‌آورد. همین بنز سبز، جلال امین را درگیر دردسرهای فراوانی می‌کند.

فیل در تاریکی رمانی در ژانر پلیسی به قلم قاسم هاشمی نژاد است. کشش بسیار زیاد داستان کنار گذاشتن آن را برای خواننده سخت می‌کند.

سادگی قلم هاشمی نژاد از آن مواردی است که حرفه‌ای بودن نویسنده را نشان می‌دهد. علاوه بر سادگی این نویسنده دایره‌ی واژگان بالا و تسلط زیادی بر لحجه‌ها و زبان عامیانه دارد.

این کتاب صد و پنجاه صفحه‌ای فقط جلوه‌گر یک هفته از زندگی و تکاپوی جلال امین برای حل مشکلات است. این محدودیت زمانی به هیچ وجه دست نویسنده را نبسته و من این نکته را وجه مثبت کتاب می‌دانم.

اگر بخواهم نقد کوتاهی بر این کتاب وارد کنم،باید از سؤالاتی بگویم که نویسنده در ذهن من گذاشت. هر چند تعداد این سؤالات زیاد نبود اما من به عنوان یک خواننده در بعضی قسمت‌ها خواستار توضیح بیشتر بودم. گاهی نویسنده‌ها بعضی از گره‌های داستان را در ذهنشان باز می‌کنند و فراموش می‌کنند راه حل باز کردن این گره‌ها را به خواننده نشان دهند!

اگر به دنبال یک رمان خوب فارسی در ژانر پلیسی می‌گردید،این کتاب را از دست ندهید.

رمان به صورت رایگان در اینترنت موجود است. نسخه چاپی کتاب را نیز نشر هرمس به چاپ رسانده.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

22 − = 16