صفحه‌ای از کتاب کارخانه‌ی محتوا نوشته‌ی جو پولیتزی

محتوا فرصتی استثنایی برای همه است:

به لیست امکانات موجود نگاه می‌کنم و با خودم می‌اندیشم که ما گنجی بی سابقه در دست داریم.

برای ما در مسیر راه‌اندازی یک کسب‌وکار و رشد مانعی به جز خودمان وجود ندارد. تولید محتوا برای رشد همان وجه تمایزی است که می‌تواند ما را از سایر نسل‌ها جدا کند.

در ضمن در زمان حال همه به فرصت‌ها و امکانات ویژه برای ماندن در مسیر محتوا دسترسی داریم. هر کسی و در هر جایی با این فرصت استثنایی می‌تواند ناشر ایده‌های خودش باشد و دایره‌ای از مخاطبان برای خود بسازد.

مردم به محتوا علاقه‌مندند و واکنش نشان می‌دهند:

عده‌ای خیال می‌کنند محتوا به اندازه‌ی کافی دیده نمی‌شود و انسان این روزهای ما از این امکانات صرفاً برای سرگرمی استفاده خواهد کرد. اما آمار رسمی منتشر شده نتیجه‌ای خلاف این تصور را نشان می‌دهد:

۶۱درصد مصرف کنندگان درباره‌ی شرکتی که محتوای سفارش شده‌ای منتشر می‌کند احساس بهتری دارند و احتمال بیشتری وجود دارد که از آن خرید کنند.

افراد بیش از ۵۰ درصد زمان خود را صرف مشاهده‌ی محتوای آنلاین می‌کنند.

۷۰ درصد مصرف کنندگان ترجیح می‌دهند یک شرکت را به‌جای تبلیغات از طریق مقالات بشناسند.

به نظر ۹۰ درصد شرکت کنندگان،محتوای سفارشی شده مفید است و ۷۸ درصدشان بر این باورند که سازمان‌هایی که محتوای سفارشی شده تولید می‌کنند، به ایجاد رابطه‌ای خوب با مشتریان علاقه‌مندند.

همه‌ی شواهد نشان می‌دهد همه چیز فقط به ساخت محتوای مفید و مؤثر برمی‌گردد.اگر محتوایی در کار باشد حتماً از آن استقبالی خواهد شد و این محتوا قابلیت ساختن اعتماد و رشد یک کسب‌وکار را دارد.

لورن لورک در سال ۲۰۰۷ تصمیم گرفت در کنار شغل کم‌درآمدش، محصولات آرایشی نیز بفروشد. برای این کار شروع به ساختن ویدیوهای کاربردی آرایشی در یوتیوب کرد.

بعد از گذشت پنج سال تعداد مخاطبان او از مخاطبان چهارمین برند آرایشی بزرگ دنیا بیشتر شدند و درآمد سرسام آوری نصیبش شد. این اتفاقی است که استفاده از امکانات موجود و ساخت محتوا برای یک فرد می‌تواند رقم بزند.

مسیر محتوا راه سختی است که صبوری می‌طلبد:

یک نکته‌ی بسیار مهم در این بین وجود دارد که این مسیر بسیار سخت و زمانبر است؛ ولی در بلند مدت می‌تواند سود بسیار زیادی برساند.

مایکل استلزنر بنیانگذار سوشال مدیا اگزمینر در این باره می‌گوید:

دروغ تحویلتان نمی‌دهم. کار سختی است. هر کسی به شما بگوید ایجاد یک کسب‌وکار محتوا محور کار آسانی است حقیقت را نگفته است. باید این حقیقت را بپذیرید که کار طاقت‌فرسا، سخت، زمان‌بر و دشواری است.اما اگر آماده‌اید آستین‌هایتان را بالا بزنید. اگر حاضرید برای اینکه کارتان را همواره بررسی کنید و بخش‌هایی را که جواب نمی‌دهد دور بیندازید و بخش‌هایی را که جواب می‌دهد نگه دارید و ادامه دهید،می‌توانید بسیار بسیار موفق شوید.

در انتها می‌خواهم دوباره نظر شما را به لیست امکانات موجود برای رشد و انتشار ایده‌ها جلب کنم. روزانه مدت‌ زیادی با همین امکانات سر و کار داریم و می‌توان این مدت را با یک عزم ویژه به فرصت طلایی و وجه تمایز تبدیل کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

8 + 1 =