تمرینی که امروز در کارگاه تولید محتوا انجام دادیم،حول این مثلث چرخید.مثلثی که من نامش را مثلث جادویی گذاشته‌ام.

اول از همه هر نفر یک موضوع انتخاب کرد.اینکه موضوع تخصصی باشد یا عمومی فرقی نمی‌کرد. مثلاً انتخاب یک نفر قهوه بود و یک نفر دیگر تدریس در مداری ابتدایی را انتخاب کرد. بعد روی هر یک از سه ضلع این مثلث سه کلمه مرتبط با موضوع را نوشتیم. این سه کلمه می‌بایست کلمات مهم و مربوط بهم در حوزه‌ی انتخابی می‌بودند. بعد از آن دلیل اهمیت سه کلمه و ارتباط سه کلمه با هم را روی کاغذ شرح دادیم.

من حوزه‌ی تبلیغ نویسی را انتخاب کردم روی سه ضلع کلمات«شناخت محصول»،«شناخت مخاطب» و «نوشتن متن» را نوشتم و بعد هر کلمه را شرح دادم.

در مورد هر یک از اضلاع هر چه تا به حال یاد گرفته بودم،نوشتم. مثل اصول تیتر نویسی یا مزیت رقابتی محصول. به نظرم فرصتی خوبی شد تا به یک جمع بندی در رابطه با این سه کلمه برسم.

وقتی کلمات مهم به این شکل دور هم جمع می‌شوند و ارتباط آنها بررسی می‌شود، تازه متوجه میزان اطلاعاتمان و تلاشمان برای یادگیری در یک حوزه می‌شویم. از طرفی این کار در ابتدای مثلاً نوشتن یک مقاله هم باعث مرتب شدن ذهن و هم خلق ایده‌های جدید می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

51 − 46 =