برای هر کسی که اثری خلق می کند، چیزی می سازد، می کشد یا می نویسد پیدا کردن ایده یک دغدغه به حساب می آید.خیلی از آدمها را دیده‌ام که به خاطر پیدا نکردن ایده از کار دست می‌کشند.

بخاطر همین موضوع از ابتدای زمانی که نوشتن را شروع کردم تصمیم گرفتم هیچگاه نگذارم نبود ایده متوقفم کند.

امروز می خواهم در رابطه با دو روش که خیلی در پیدا کردن ایده کمک حالم بودند،مخصوصا در نوشتن داستان،بنویسم.

  1. روش خوشه سازی:در این روش ابتدا یک دایره وسط صفحه ی کاغذ می کشیم و بعد درون دایره یک کلمه می نویسیم مثلا کلمه ی سکوت و بعد هر کلمه ای که درباره ی سکوت به ذهنمان می رسد اطراف دایره ی اصلی می نویسم و باز برای کلمات جدید به وجود آمده همین روش را انجام می دهیم این کار تا زمانی صورت می گیرد که ایده ای به ذهنمان برسد.

گاهی اوقات ممکن است کلمه ای که در ادامه ی خوشه می نویسیم هیچ ربطی به کلمه ی اولی نداشته باشد مثلا در عکسی که پایین برایتان گذاشته ام کلمه ی اصلی سکوت است و در جایی آخر خوشه کلمه ی نمک نوشته شده!

 

 

۲٫روش باز کردن کتاب(!):این روش همانطور که از اسمش پیداست بسیار ساده است.

یک کتاب دم دستمان را باز می کنیم یک خط از آن برمیداریم و می نویسم و بعد کتاب را می‌بندیم(الکی مثلا بستن کتاب خیلی ضروری است!)و بعد آن یک خطی که نوشته ایم ادامه می دهیم.شخصیت ها و اتفاقات در حین نوشتن ساخته می شوند.

خیلی روش های دیگر است که می توان از آن کمک گرفت مثل روش تقلب کردن از روی دست بقیه‌ی نویسندگان یا دور زدن و گشتن در خانه!(اینها اسمهایی است که از خودم در آورده ام)یا نگاه کردن به یک عکس یا خیلی روش های دیگر که سعی می کنم در پست های بعد حتما در موردشان بنویسم.

با این روش ها با بی ایده بودن خداحافظی کنید.(صد در صد تضمینی)

دیگر روش‌ها:

https://mahdisgousheh.ir/451/%d8%af%d8%b1%d9%85%d8%a7%d9%86-%d9%86%d8%af%d8%a7%d8%b4%d8%aa%d9%86-%d8%a7%db%8c%d8%af%d9%87/

 

2 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

− 1 = 1