سلام بر دوست نازنیم

امیدوارم پیام‌های صوتی که برایت گذاشتم به دستت رسیده باشد. اگر آنها را گوش داده‌ باشی می‌دانی که مطلب جدیدی به نامه‌هایمان اضافه نکردم و آن پیام‌ها برای مرور نامه‌های قبلی‌ست.

چند وقت پیش می‌خواستم در دوره‌ای ثبت نام کنم. مدرس دوره یک ترفند خیلی عام ولی جذاب را برای فروش بیشتر به کار برده بود. ترفند ایجاد محدودیت. این ترفند به این شکل بود که مدام در پیج اینستاگرامش می‌گفت برای استفاده از تخفیف سی درصدی فقط پنج روز فرصت دارید.روز بعد این پنج روز چهار روز می‌شد و بعد سه روز. با کم شدن روزها در درون من احساس فوریت به وجود آمد. من که خیلی قصد خریدم جدی نبود به خودم که آمدم پیامک بانک را در صفحه‌ی گوشی‌ام دیدم. همان احساس فوریت باعث شده بود دوره را بخرم.

یکی دیگر از ویژگی تبلیغ خوب همین ایجاد محدودیت است. این محدودیت سبب می‌شود ذهن ما درگیر شود. با خودمان بگویم:« فقط ده روز مانده ای وای نه روز شد ای وای اگر نجنبم تخفیف تمام است و شکست می‌خورم.» ما آدمها ذاتاً از شکست خوشمان نمی‌آید. بخاطر همین سعی می‌کنیم از تمام فرصت‌های محدود برای موفقیت از جمله تخفیفات یک فروشگاه یا کالا بیشترین استفاده را ببریم. خب چرا به عنوان یک تبلیغ نویس از این ویژگی ذاتی به نفع خودمان استفاده نکنیم؟ پس یادت نرود ایجاد محدود در بیشتر موقع جواب می‌دهد.

بعد از تقریباً دو هفته نوشتن این نامه خیلی به دلم نشست. هنوز هم معتقدم نه صوت و نه ویدئو جای نوشتن متن را برایم نمی‌گیرند اما از امتحان کردن و چالش کشیدن خودم لذت می‌برم. پس منتظر صوتها و ویدئوهای بیشتر باش.

دوستدارت

مهدیس

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

6 + 1 =