همه‌ی ما در طول زندگی تلاش می‌کنم از یک فرد احساسی تبدیل به فردی منطقی شویم.انتخاب‌ها و تصمیم‌گیری‌ها را به دور از احساساتانجام دهیم.

از نظر من این اتفاق بدی نیست.اینکه آدم‌ها با فکر و حساب شده تصمیم بگیرند،خوشایند است.

اما ما هیچگاه نمی‌توانیم از احساسات فاصله بگیریم.مثلاً هیچ‌گاه خریدهایمان عاری از احساسات نمی‌شوند.

تحقیقات نشان می‌دهد در تصمیم گیری برای خرید بیشتر از منطق،احساسات فرد فعال است پس برای فروش یک کالا باید روی بخش  احساسی مغز تأثیر بگذاریم.

اجازه دهید منظورم را با یک مثال روشن‌تر کنم.

در زیر تحلیل دوربین آیفون ۱۳ را می‌بینید.این تحلیل شاید به درد افرادی که تخصصی عمل می‌کنند،بخورد.

تحلیلگر باسابقه‌ی محصولات اپل، مینگ چی کو، معتقد است که اپل از دوربین فوق‌عریض بهبود یافته با گشودگی دیافراگم f/1٫۸ در آیفون‌های۱۳ استفاده خواهد کرد. برای اطلاع باید بگوییم که دوربین فوق‌عریض به کار رفته در تمامی آیفون‌های ۱۲ دارای گشودگی دیافراگم f/2٫۴است.

بدون شک رخ دادن این تغییر باعث می‌شود که تصاویر گرفته شده با دوربین فوق‌عریض آیفون‌های ۱۳ شارپ‌تر و با نویز کمتر باشد. شایعه‌هایدیگری هم هستند که ادعا می‌کنند اپل تعداد المان‌های اپتیکی به کار رفته در لنز دوربین فوق‌عریض آیفون‌های ۱۳ را از پنج المان به شش المانافزایش خواهد داد.

ایجاد این بهبود‌ها در المان‌های اپتیکی لنز دوربین فوق‌عریض سری آیفون ۱۳ باعث می‌شود که اعوجاج تصاویر گرفته شده با دوربین فوق‌عریضکاهش پیدا کند که یک موضوع بسیار مهم در زمان عکاسی با این دوربین است. در نهایت گفته می‌شود که اپل می‌خواهد قابلیت فوکوس خودکاررا هم به دوربین فوق‌عریض آیفون‌های ۱۳ اضافه کند.

علاوه‌ بر دوربین فوق‌عریض، حدس و گمان‌هایی هم درباره‌ی استفاده از سنسور تشخیص عمق LiDAR در تمامی آیفون‌های ۱۳ مطرح شدهاست. در ضمن شایعه‌های وجود دارند که ادعا می‌کنند اپل از قابلیت لرزشگیر تصویر با استفاده از حرکت سنسور هم در تمامی آیفون‌های ۱۳استفاده خواهد کرد.

رخ دادن این اتفاق‌ها باعث می‌شود که این آیفون‌ها بتوانند در شب عکس‌های باکیفیت‌تر و شارپ‌تری را ثبت کنند و در زمان فیلم‌برداری هم لرزشتصاویر ضبط شده کاهش پیدا کند.

منبع:دیجی کالا

حالا از شما می‌خواهم این تیزر را ببینید.تیزر زیر با گوشی آیفون سیزده فیلم‌برداری شده و قدرت دوربین این گوشی را به نحوی متفاوت از توضیحات بالا نشان می‌دهد:

متن اول با اطلاعات عینی و از طریق بخش منطقی مغز و تیزر دوم از طریق بازی با احساسات سعی در تأثیرگذاری و فروش دارند.

کدامیک موفق‌ترند؟

نظر من تیزر دوم است.

این تیزر علاوه بر توضیح قدرت دوربین آیفون،احساسات مخاطب را نیز برمی‌انگیزد.

حس همدلی را در مخاطب زنده می‌کند و برای او لحظات در کنار هم بودن را یادآور می‌شود.

انتقال پیام این تیزر و قدرت دوربین هیچ‌گاه بدون قصه‌ای منسجم ممکن نمی‌شد.قصه‌ها با کار کردن روی قسمت ذهنی افراد و احساسات آنها تأثیرگذاری یک پیام را چندین برابر می‌کند.

در دنیایی که همه سعی می‌کنند از اطلاعات عینی و روشن استفاده کنند،قصه‌ها می‌تواند عامل مهمی در تمایز ما باشند.

قصه‌ی استفاده اپل  از قصه‌ها به همین تیزر ختم نمی‌شود:

آیفون قبل از این تیزر هم چند سال قبل با استفاده از قصه‌ها پیام همدلی و در کنار هم بودن به بهترین شکل ممکن نشان داد:

این تیزر با هدف قرار دادن احساسات مخاطب،او را ناخواسته به مشتری وفادار آیفون تبدیل می‌کرد.

این قصه فقط مخصوص برند اپل نیست.برندها متنوع از طریق قصه‌گویی در کنار تمام توضیحات عینی،سعی بر هدف قرار دادن احساسات مخاطبان داشته‌اند.

از تأثیر شگرف قصه‌گویی در رشد این برند نمی‌توان چشم پوشید.

2 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

95 − = 92