بیشتر از عنوان اول کتاب یعنی «گندزدایی از مغز»، عنوان دوم جذبم کرد:

چگونه علم را به یاری بگیریم و از شر افسردگی، خشم،نگرانی‌ها،هراس‌ها و وسواس‌ها خلاص شویم

این کتاب نوشته‌ی روانکاو متبحری به نام فیث جی.هارپر است.

این خانم نویسنده سبک متفاوت و ساده‌ای را برای گفتن حرف‌هایی که خیلی‌ها درگیرش هستند، اتخاذ کرده. ذکر این نکته هم ضروری است که الحق و الانصاف آقای علی دیمنه نیز از پس ترجمه‌ی این کتاب سربلند بیرون آمده‌اند.

همه‌ی ما حتی خوشبخت‌ترین‌مان، همان که ادعا می‌کند هیچ مشکلی در زندگی ندارد، درگیر نگرانی و هراسی هستیم. همه‌ی ما لحظاتی را تجربه کرده‌ایم که بدون هیچ دلیلی دلشوره و ترس و عصبانیت امانمان را بریده است.

گاهی فکر می‌کنیم باید با این احساسات بسوزیم و بسازیم. گاهی خیال می‌کنیم راه‌های نجات بسته شده و همه‌ی این احساسات ارثی است و راه فراری وجود ندارد.

این کتاب نشان می‌دهد هیچیک از آن افکار درست نیست. این کتاب نشان می‌دهد مسیر ذهنی و مغز ماست که این احساسات را رقم می‌زند و همه‌ی اینها قابل درمان‌اند.

در بخش اول کتاب سازو کار مغز قطعاً به زبانی ساده‌تر از کتاب‌های زیست دبیرستان توضیح داده شده و نشان می‌دهد منشا احساسات بد ما در کجاست و در فصل‌های بعدی راهکارهای گند زدایی مغز به ما ارائه داده می‌شود.

فراموش نکنیم با توجه به روانکاو بودن خانم نویسنده تمام نوشته‌های این کتاب آزمایش شده و صحت و میزان کارآیی تمرینات از قبل مشخص شده است.

در آخر باید بگویم قصد نویسنده خیر است و می‌خواهد من و شما را از زندگی گندمان نجات دهد.

پستی دیگر درباره‌ی این کتاب:

https://mahdisgousheh.ir/1020/%d8%b4%db%8c%d8%b7%d8%a7%d9%86-%d8%a8%d8%a7%d8%af%d8%a7%d9%85-%d8%b1%d8%a7-%da%af%d8%b1%d9%88%da%af%d8%a7%d9%86-%da%af%d8%b1%d9%81%d8%aa%d9%87-%d8%a7%d8%b3%d8%aa/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

− 3 = 4