عادتی که من از بدو راه‌اندازی این سایت داشتم این بود که هر روز از خواب بیدار می‌شدم و به دنبال ایده می‌گشتم.

بارها در سایت‌های مختلف در رابطه با نوشتن برنامه برای وبلاگ خوانده بودم اما با خودم تصور می‌کردم برنامه‌ریزی دست و بالم را می‌بندد.

هفته‌ی پیش تصمیم گرفتم این روند را تغییر بدهم. به این علت که متوجه شدم در دراز مدت نمی‌شود بدون برنامه کار کرد. برنامه داشتن هم به ذهن نظم می‌دهد و هم اینکه تمرکز را بیشتر می‌کند.

دلایل دیگری در این تصمیم دخیل بودند. مثلاً روش خلق ایده.

روش خلق ایده را یادتان هست؟ این روش این شکلی بود که اول موضوعی را انتخاب می‌کردیم بعد درباره‌ی موضوع تحقیق می‌کردیم. بعد از تحقیق زور می‌زدیم درباره‌ی موضوع کمی بنویسیم و بعد از موضوع فاصله می‌گرفتیم و اجازه می‌دادیم ایده‌ها به ذهنمان راه پیدا کنند. بر اساس همان ایده‌ها متن اصلی شکل می‌گرفت.

اگر بخواهیم در مورد هر پست ایده‌ای تازه برای گفتن داشته باشیم،شاید لازم شود این روند را طی کنیم و قطعاً بیست و چهار ساعت و شاید حتی کمتر برای رفتن این همه راه کاری دشوار است.

به همین دلیل روند کاری من برای این سایت از هفته‌ی قبل تغییر کرد. در سایت استاد شاهین کلانتری جدولی برای برنامه‌ریزی دیدم و از همان استفاده کردم تا به برنامه‌ی خودم شکل بدهم.

این هفته خیالم راحت بود. احساس بهتری داشتم. برنامه به من کمک کرد به هر روزم و موضوعی که می‌خواهم بیان کنم اشراف بیشتری داشته باشم. تمرکز و حواسم را بیشتر کرد. به ذهنم جهت داد و باعث شد ایده‌های بیشتری هم دستگیرم شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

59 − 53 =