سلام

مهدیس جان بعد از چند روز تصمیم گرفتم دوباره نامه‌ای در رابطه با حوزه‌ی مورد علاقه‌مان یعنی کپی رایتینگ برایت بنویسم.

در دو نامه‌ی قبل تعریفی از کپی رایتینگ و تبلیغات برایت گفتم و در رابطه با لزوم وجود یک عنوان خوب با هم حرف زدیم. امروز در قالب این نامه می‌خواهم نکات دیگری با تو به اشتراک بگذارم.

ویلیام برن باخ از بزرگان حوزه‌ی تبلیغات می‌گوید:

اگر قرار باشد نصیحتی بکنم،این است که قبل از آنکه شروع به نوشتن کنید،محصول خود را خوب بررسی کنید.هوش،توانایی شما برای ایجاد انگیزه،تخیل و ابتکار شما ریشه در شناخت محصول دارد.

محصولی که به تازگی در شبکه‌های مجازی دیدم مربوط به یکی از برندهای تولید فرآورده‌های غذایی بود. برند سمیه. آنها به تازگی کشک‌های ورقه‌ای تولید کرده‌اند که می‌شود به عنوان عصرانه به جای تنقلات استفاده کرد.

تصور کن می‌خواهی برای این محصول تبلیغی بنویسی. آیا بدون شناخت این محصول می‌توانی مخاطبت را قانع کنی بجای تنقلات از کشک ورقه‌ای استفاده کند؟ قطعاً نه! ولی شاید اگر زمانی را به تحقیق اختصاص دهی و درباره‌ی خواص این کشک و ویژگی‌های محصول بیشتر بخوانی، از پس این کار بربیایی.

البته که شناختن مخاطب و پرسونای مخاطب هم اصلی مهم است که در نامه‌ی بعد برایت خواهم گفت.

ارادتمندت

مهدیس

نامه‌ی اول:

https://mahdisgousheh.ir/1275/%d8%ae%d9%88%d8%b4%d9%85-%d8%a7%d9%88%d9%85%d8%af/

https://mahdisgousheh.ir/1302/%d8%aa%d8%a8%d9%84%db%8c%d8%ba-%d8%a7%d8%b3%d8%a8%d8%a7%d8%a8-%d8%a8%d8%a7%d8%b2%db%8c-%d8%af%d8%b1-%d8%b3%d8%a7%db%8c%d8%aa-%d8%ae%d8%a8%d8%b1%db%8c/

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

12 − 4 =